Thursday, May 27, 2010

Så mycket material, så lite tid

I kväll har Anders Liljegren och jag försökt få lite ordning på allt material som kommit in till AFU den senaste tiden. Anders sorterade tidskrifter i den stora samling som Clas Svahn och Håkan Ekstrand kom med från England och jag har grovsorterat de fem lådor ufomaterial som Roger Ersson donerade vid riksstämman i Kalmar.

Anders sorterar tidskrifter

I samlingarna hittar vi mängder av unikt och intressant material, tidskrifter vi inte ens visste att de fanns och gamla foton från UFO-Sveriges olika aktiviteter under åren. Anders och jag både gläds och suckar över allt material. Hur i all världen ska vi få tid att ordna allt detta. Men jag klagar inte. Det är faktiskt mest roligt att arbeta med världens största ufo-arkiv.

En ovanlig kontakttidskrift från Colombia 1976 dök upp i samlingarna

Jag tittade också in i biblioteket som var nystädat och fräscht. Stort tack till vår AFU-personal som ägnade hela tisdagen åt att torka hyllor med mera.

Tage Bång på fältundersökarkursen 2008 

Och så måste jag också passa på att sända en hyllning till Tage Bång som i dag fyller 65 år. Tage har med den äran varit ansvarig för Skaraborgs UFO-förening under många år. Och som gammal arkivräv glädjer jag mig åt att Tage nu som pensionär lovat att dyka upp i AFU då och då för att hjälpa till. Grattis Tage och hoppas du får en trevlig födelsedag.