Friday, May 27, 2011

Grattis Tage

I dag säger jag ett stort grattis till Tage Bång som fyller 66 år. Som mångårig ordförande i Skaraborgs UFO-förening är Tage en välmeriterad ufolog. Det är inte så många föreningar i UFO-Sverige som fortfarande är aktiva men Skaraborgs UFO-förening skiljer sig från mängden med fortsatta aktiviteter och möten. Roligt tycker jag och hoppas det blir många år framöver med verksamhet.

Tage Bång säljer biljetter vid riksstämman i Borås

Vid riksstämmor hamnar Tage ofta i frontlinjen genom att sälja biljetter och välkomna besökare. Så var det också detta år då årsmöte och UFO-Expo hölls i Borås. Och så har han en mycket fin egenskap, nämligen att ofta vid riksstämmor och fältundersökarkurser bjuda på en "värmande" dryck som vi båda uppskattar. Så skål Tage och hoppas du får en trevlig födelsedag.

Så läser jag på Anders Berglunds intressanta blogg Ufospaning att vi råkade ut för samma sak på årets riksstämma i Borås. Jag har tidigare nämnt att en dam efter mitt föredrag ville berätta om en egen närobservation utanför Zagreb 1987. En händelse som hon tyvärr inte ville att jag skulle utreda vidare. Anders Berglund mötte en kvinna på stämman som berättade om en närobservation i Sverige. Men inte heller hon ville att saken skulle dokumenteras. Åter kan man fundera på hur stort mörkertalet är för observationer.

Anders Berglund på besök i AFU 22 april 2010

Slutligen vill jag tipsa om sidan The Anomalist som alltid är aktuell med dagliga nyheter om ufo, forteana och paranormala händelser. Håll också koll på deras bokutgivning med egen blogg.